Marketingondersteuning voor postorderbedrijven

Nederland is een interessante markt voor postorderbedrijven: compact, met een grote koopkracht, een hoog opleidingsniveau, een goed betalingsgedrag en vooral een wijdverbreide belangstelling voor “winkelen op afstand”.

Bent u een ondernemer die zich met succes op de Nederlandse postordermarkt wil vestigen? Dan is DIRECT-ABC uw sleutel tot succes. Met 26 jaar ervaring in binnen- en buitenland kennen wij het vak als geen ander. Wij kennen alle ins en outs van de Nederlandse postordermarkt. En wij beschikken over een hoog niveau van deskundigheid in alle branche specifieke activiteiten. Bovendien spreken we uw taal. DIRECT-ABC biedt u het volledige assortiment van postorder- en marketingondersteuning. Van strategie tot P&L, van campagneplanning tot media-inkoop, van conceptontwikkeling tot uitvoering.

winkelen op opstand

Wij werken succesvol voor onze opdrachtgevers op de volgende terreinen:

  • Acquisitie van nieuwe klanten d.m.v. couponadvertenties, bijlagen , inserts, een- en twee-trapsmailingen aan outside of house lists
  • Media-inkoop van alle in te schakelen media o.b.v. netto-inkoopkosten
  • Omzetverhogende acties d.m.v. orderstarters, added value, seizoenacties
  • Afhandeling van bestellingen, omzet- en winstprognose, responsanalyse, retourenanalyse
  • Bemiddeling bij/coördinatie van postale verwerking, pakketzendingen, cal centers en klantenservice
  • Data entry van prospect- en klantenadressen en bestellingen
  • Verwerking, personalisering en porto-optimalisering van informatie-aanvragen op dagbasis
  • Specifieke adaptatie naar de Nederlandse markt van uw catalogi, adresdragers, servicepagina’s, brochures, mailings, special-/customer-get-customer offers; alles in één-op-één samenwerking uw eigen drukkers
  • DIRECT-ABC ontwikkelt naar wens ook uw nieuwe uitingen* (mailings, coupon ads, special offers): Copy, design, mock-up, DTP en pre-press, inclusief drukformaat-, afwerking en porto-optimalisering
  • Copy writing en vertaling/adaptatie van uw dm-uitingen voor print en web
  • Onderhandelingen op het gebied van leverings-, verpakkings- en verzendvoorwaarden
  • Marketing van prospect- en klantenbestanden
  • Advies over en coördinatie van websites en e-commerce-activiteiten
  • Bemiddeling bij het commercialiseren van uw activiteiten (klantencontakten, partnerdeals met uitgeverijen, partners voor joint promotions
  • Coaching/begeleiding van uw junior-marketeers
  • (Interim)directievoering over (delen van) uw activiteiten in Nederland
  • Brainpicking t.b.v. uw marketing-strategen